۲۵- یوسفی و همکاران ۱۳۸۸) نتایج تحقیق نشان داده که انگیزش تحصیلی به طور خاص بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی تاثیر ذاتی داشته است.
۲۶- هاشمی و همکاران(۱۳۹۲) نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان داد که بین نمره کل هوش هیجانی, بین نمره کل تعلل ورزی با مؤلفه ی احساسات , بین تعلل ورزی در مقاله نویسی با مؤلفه ی وضوح احساسات , بین تعلل ورزی در تکلیف با نمره هوش هیجانی,رابطه منفی و معنا دار وجود دارد.و نمره کلی مؤلفه های هوش هیجانی پیشبینی کننده تعلل ورزی تحصیلی است.
-
- – self- regulation ↑
-
- – Steel ↑
-
- – Lee ↑
-
- – Ten ↑
-
- – Harriot & Ferrari ↑
-
- – Klassen ↑
-
- – Vlkyrie ↑
-
- – Schutt Self-Report Inventory: (SSRI) ↑
-
- -Dowra ↑
-
- – Chaw & Chawi ↑
-
- ۳۴-Waker ↑
-
- ۳۵ – Bruidy ↑
-
- – Borka & Yan ↑
-
- -Mac Kaven, Petzel & Rapert ↑
-
- – Etkinson ↑
-
- – Walterz ↑
-
- -Ninnan ↑
-
- -Emotional Intelligence ↑
-
- -vian pin ↑
-
- –Daniel Golman ↑
-
- -Nelis et all ↑
-
- -Petrids Pita and Kokkinaki ↑
-
- -Schute.Malouff.Simunck .Mc. kenly and Hollander ↑
-
- -Malteret.Glass and Newman ↑
-
- – Mikolaiczak and Luminet ↑
-
- – Roy ↑
-
- – Fillee and De timary ↑
-
- -Jaeger ↑
-
- -Frederick son and Furnhaim ↑
-
- – Bar on ↑
-
- -Alfred binet ↑
-
- -Terman ↑
-
- -Daivid vecsler ↑
-
- -Emernz ↑
-
- -chiu ↑
-
- -Hong ↑
-
- -Dwech ↑
-
- -Zohar and-Marshall ↑
-
- -Helly ↑
-
- -Estenbergh ↑
-
- -Rational Intelligence ↑
-
- -Emotional Intelligence ↑
-
- -spiritual Intelligence ↑
-
- – Lazarus RS & Folkman S ↑
-
- – Wealterz ↑
-
- -Baumesitter et all ↑
-
- – Doom Jaan ↑
-
- -Bandura ↑
-
- -Suntrook ↑
-
- -Green & Azvedo ↑
-
- – kAROLY ↑
-
- – Valcayeri ↑
-
- – Valcayeri ↑
-
- – Martinez Pons ↑
-
- – Batler & Vain ↑
-
- -Mack ↑
-
- -Mac Combs ↑
-
- -Corno ↑
-
- -Vygotesky ↑
-
- – Paris & Burnes ↑
-
- -Carver & Scheire ↑
-
- -Woodgate ↑
-
- Turner ↑
-
- – Heo ↑
-
- – Heo ↑
-
- – Marx k. ↑