مقالات تحقیقاتی و پایان نامه | «پیشینه و انواع آگهی، سالنامه ی وقایع آگهی در ایران – 7
-
- – العاملی، پیشین ،ج ۱۲، ص ۳۰۹٫ ↑
-
- – معلوف، لویس، المنجد، ،ج ،۱ چاپ سوم،انتشارات اسماعیلیان ، ۱۳۶۴، ، ص ۳۵۰٫ ↑
-
- – یا أیّها الَّذین آمنوا اِذا نودی لِلصّلوه مِن یَومِ الجُمعهِ فَاسعوا إلی ذِکرِ اللّهِ و ذَروُا البیعَ ذلکُم خیرٌ لکُم إن کُنتُم تعملونَ فاِذا قُضِتِ الصّلوه فَانتشِروا فِی الأرضِ وَ ابتغوا مِن فَضل اللّه و اذکرو اللّه کثیراً لعلَّکم تُفلحونَ. ↑
-
- – و إذا رَأوا تِجارهً أو لهواً انفَصُّوا الیها و تَرَکُوک قائماً قُل ما عِند اللّه خیرٌ مِن اللَّهوِ و مِنَ التجارهِ و اللّه خیرُالرازِقینَ. ↑
-
- – مکارم شیرازی و دیگران، تفسیر نمونه، تهران، دارالکتب الاسلامیه،قم،بی تا، ج ۲۴، ص ۱۲۵٫ ↑
-
- – همان، ص ۱۲۹٫ ↑
-
- – همان، ص ۱۳۰٫ ↑
-
- – برای آشنایی با این قاعده و موارد تطبیق آن، ر.ک: شیخ انصاری، پیشین، ج ۲، صص ۹۱ – ۶۹، امام خمینی، المکاسب المحرمه، ج ۱، صص ۲۱۴ – ۱۹۴: میرزا بجنوردی، پیشین ۱، صص ۳۱۵ – ۳۰۳: سید ابوالقاسم خویی، مصابح الفقاهه، بیروت، دارالهادی، ۱۴۱۲ ق، ج ۱، صص ۲۴۳ – ۲۳۰٫ ↑
-
- – امام خمینی، تحریر الوسیله، ج ۱، ص ۴۵۶ م ۱۲٫ ↑
-
- – مکارم شیرازی، انوارالفقاهه، مدرسه الاما امیر المومنین (ع)، قم ، ۱۴۱۵ ق، ص ۲۰۱٫ ↑
-
- – امام خمینی، استفتاثات، ، ص ۱۹٫ ↑
-
- – همان، م ۴۷٫ ↑
-
- – شهید ثانی، شرح لعمه، با تعلیقات محمد کلانتر،،دارالعالم الاسلامی، بیروت، بی تا، ص ۲۹۱؛العاملی، پیشین، ص ۱۳۶؛ امام خمینی، تحریر الوسیله، ج ۱، ص ۴۶۰٫ ↑
-
- – العاملی، ج ۱۲، ص ۲۸۴: «من باع و اشتری فلیحفظ خمس خصال و الا فلایشترین و لا یبیعن: الربا و الحلف و کتمان العیب و احمد اذاباع و الذم ذا اشتری». ↑
-
- – همان، ص ۲۸۵: «اربع من کن فیه طاب مکسبه اذا اشتری لم یعب و اذا باع لم یحمد، و لا یدلس و فیما بین ذلک لا یحلف». ↑
-
- – العاملی ، پیشین، ص ۱۳۷٫ ↑
-
- – همان و نیز: شهید ثانی، پیشین، ص ۲۸۹ (ایشان معتقد است کراهت تزئین کالا در صورتی است که تنها برای ترغیب مشتری باشد و هیچ فایده دیگری آن در نظر نباشد). ↑
-
- – مکارم شیرازی، پیشین، ص ۳۰۵٫ ↑
-
- – خداوند در سوره ی نساء، آیه ی ۲۹ می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا لا تأکلوا اموالَکُم بینکم بالباطل الا ان تکونَ تجاره تراض منکم». ↑
-
- – همان دستور مشابهی در آیه ۱۸۰ سوره بقره نیز دیده می شود. ↑
-
- – بهروم، سوء عرضه در … ، ص ۳۰٫ ↑
-
- – مبانی اقتصاد اسلامی، پیشین، ص ۱۱۶٫ ↑
-
- – همان، ص ۱۱۷٫ ↑
-
- – علامه عاملی، السوق فی طل الدوله الاسلامیه، پیشین. ↑
-
- – همان، صص ۲۸ – ۲۳٫ ↑
-
- – همان، صص ۳۴ و ۳۳٫ ↑
-
- – همان، ص ۳۹٫ ↑
-
- – همان، ص ۴۰٫ ↑
-
- – همان، صص ۴۶- ۴۴ ↑
-
- – همان، صص ۶۳ – ۵۷٫ ↑
-
- – همان، ص ۱۰۷٫ ↑
-
- – همان، ص ۱۱۳٫ ↑
-
- – همان، صص ۱۱۰ و ۱۱۵ و ۱۲۸٫ ↑
-
- – العاملی ، پیشین ، ج ۱۲، ص ۳۱۷، ح ۱٫ ↑
-
- – العاملی ، پیشین ، ج ۴، ص ۱۰۹٫ ↑
-
- – امام خمینی، تحریر الوسیله، پیشین ،ج ۲، ۵۶۳٫ ↑
-
- ۱– منتظری، حسینعلی، دراسات فی و لایه الفقیه، ج ۲، المرکز العالمی للدراسات الاسلامیه، قم، ۱۴۰۸ ق، صص ۲۵ و ۲۶٫ ↑
-
- – سوره مدثّر، آیه: «کُلٌ نَفس بِما کَسبت رهینه» ↑
-
- – مرحوم محقق در تعریف و تمایز حد و تعزیر فرموده اند: «کل ماله عقوبه مقدره یسمّی حدا و مالیس کذلک یسمّی تعزیراً» (شرایع الاسام، ج ۴، ص ۱۴۷). این تعریف مورد قبول بسیاری از فقیهان پس از او هم قرار گرفته است. ↑
-
- – امام خمینی، تحریر الوسیله، ج ۲، ص ۴۳۰٫ یادآوری می شود که در خصوص اشتراط کبیره بودن معصیت برای جواز تعزیر اختلاف نظر وجود دارد. ↑
-
- – اسماعیلی، محسن، «حکم حکومتی؛ راهی بری پاسخگویی به نیاز های متغیر». فصل نامه اهل بیت، فقه، ش ۳۵، بی جا،پاییز ۱۳۸۲، ص ۱۷۲٫ ↑
-
- – امام خمینی، تحریر الوسیله، پیشین ، ج ۱، ص ۴۵۹، م ۱۷؛ سید ابوالقاسم خویی، منهاج الصالحین، ج ۲، ص ۱۰، م ۲۷٫ ↑
-
- – مراغی، پیشین، ج ۲، ص ۳۹۴٫ ↑
-
- – امام خمینی، پیشین، ص ۴۸۰؛ محقق حلّی، پیشین، ج ۲، ص ۲۲٫ ↑
-
- – همان، ص ۴۸۵٫ ↑
-
- – شهید ثانی، شرح لعمه، ج ۳، ص ۵۰۰٫ ↑
-
- – امام خمینی، پیشین، ص ۴۸۶٫ ↑
-
- – همان، ص ۴۸۷، م ۲٫ ↑
-
- – همان، ص ۴۸۶٫ ↑
-
- – همان، ص ۴۸۰، م ۱ و ص ۴۸۵، م ۱٫ ↑
-
- – در مورد خصوص قاعده لا ضرر این اختلاف نظر وجود دارد که آیا تنها نفی حکم ضروری میکند یا حکم اثباتی (وجوب جبران خسارت) را نیز اثبات میکند. ↑
-
- – من اتلف مال الغیر فهو له ضامن. برای دیدن مفاد و ادله این قاعده ↑
-
- – بند «پ» ماده ۱۲ آیین نامه. ↑
-
- همان، صص ۶۸ – ۵۴٫ ↑
-
- – The Right to Refuse Service ↑
-
- – Nelson, Harold L. , Law of Mass Communications, The Foundation Press Inc, New York, 3th ed, 1978, p. 539. ↑
-
- – نوری، محمد علی و نخجوانی ،رضا ، حقوق تجارت الکترونیک، کتابخانه گنج دانش ، تهران، ، ۱۳۸۲، ص ۱۸٫ ↑
-
- – www. Baztab. Com (82/6/4). ↑
-
- – مک کوایل، دنیس، درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه پرویز اجلالی، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها،تهران،، ۱۳۸۲، ص ۳۱۳٫ ↑
-
- – خجسته، حسن، «کارکرد آگهی های تجارتی در رادیو و تلویزیون از دیدگاه مکتب انتقادی»، فصل نامه پژوهش و سنجش، ش ۲۹، ص ۹۷٫ ↑
-
- – caveat emptor ↑
-
- – Nelson, op. cit, p. 494 ↑
-
- – بهروم، پیشین، ص ۱۳۸٫ ↑
-
- – «آگاهی، آگهی»، نخستین جشنواره آگهی برتر، اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۷۹، ص ۵۹٫ ↑
-
- – قاضی زاده، پیشین،ش ۲۹، ص ۱۵۳٫ ↑
-
- – قاسمی، سید فرید، «پیشینه و انواع آگهی، سالنامه ی وقایع آگهی در ایران»، فصل نامه ی رسانه، ش ۳۶، ص ۱۰۴٫ ↑
-
- – اسماعیلی، محسن ، قانون مطبوعات و سیر تحول آن در حقوق ایران، انتشارات سروش، چاپ چهارم،تهران، ، ۱۳۸۲، صص ۴۳ – ۲۳٫ ↑
-
- – اسماعیلی، محسن، تعریف حقوقی مطبوعات، فصل نامه ی رسانه، بهار ۱۳۷۵، ش ۲۵٫ ↑
-
- – بند های ۱ و ۲ اصل سوم. ق. ا. ↑
-
- – بند «ث» ماده ۱۲ آیین نامه. ↑